-

"Ni bör alla vara medvetna om den hemska tsunamin som skett i Japan och fortsätter mot Hawaii osv..Det är hemskt,finner bokstavligen inga ord.
1000 döda,runt 300 försvunna.Vad kan vi göra åt saken?Ingenting,ingen-fucking-ting.
"Vi kan skratta oss glada åt att leva i ett så säkert land so Sverige",men kan vi verkligen det?Nej,det är långt ifrån mänskligt att tänka så.
Jag har suttit och kollat på nyheter hela eftermiddagen/kvällen samt då en mängd av skuldkänslor forsat inom mig. Jag har suttit och kollat/hört hur jorden sakta bryts samman,är jag förvånad?nej.Tror inte att någon är det men samtidigt vill man inte acceptera alla liv som förloras. Vafan kan vi människor göra egentligen än att sitta o kolla på?
Vi tillverkar minor som trampas på av oss. Vi tillverkar grova vapen men inte lika grovt skydd. Människan utrotar sin egen art.
Kom inte o säg att detta har med miljön att göra och att det inte är något som kan kontrolleras,för jo det kan det. Om vi ger upp onödiga saker som inte har lika stor betydelse som att rädda liv räddar vi vår planet. Människan är ansvarig för allt.
Vi är höjdare på att förgöra,men även på att lindra. Kan vi ge upp allt skit som utplånar oskyldiga liv och börja nydana jorden istället?"

Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Fyfan.
http://tragedyofcomedy.blogg.se/2011/march/i-close-my-eyes.html#comment

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0